Piata globala de logistica privind comertul electronic este o industrie aflata in crestere, cu implicatii ridicate in acest domeniu. Un numar mare de giganti din aceasta industrie creeaza solutii de transport si de depozitare pentru diferite platforme de comert online. Prin consolidarea functionarii globale a lantului de aprovizionare si prin reducerea costurilor pentru toate partile implicate, logistica reprezinta un schimbator de jocuri.
Piata comertului electronic pare sa castige pana la 535.895 milioane de dolari pana in anul 2022. Potrivit analistilor de la Allied Market Research, acest lucru ar putea fi realizat intr-un procent de 21.2% in perioada cuprinsa intre 2016 si 2022.
O privire mai atenta la povestile de succes ale companiilor, cum ar fi Amazon si Flipkart, dezvaluie avantajele competitive pe care le-au castigat acesti giganti prin utilizarea propriilor solutii logistice pentru livrarea produselor. Ei au demonstrat ca progresul exponential al comertului electronic este direct incidental pentru extinderea operatiunilor de comert electronic.
In afara de aceasta, cresterea numarului de companii de logistica terte parte care au aparut au amplificat cresterea generala a industriei. Acest lucru a adaugat o dimensiune suplimentara pietei globale si au schimbat potential modul in care produsele sunt cumparate si livrate in toata lumea.
Piata ofera mai multe potentiale neexploatate pentru investitorii din industrie. Actorii de pe piata au inceput sa identifice propunerile atractive care s-ar putea transforma in aventuri fructuoase pe piata logistica a comertului electronic. In timp ce America de Nord si Europa au deja o industrie puternica, regiunile Asia- Pacific, America Latina si Orientul Mijlociu isi ademenesc rapid jucatorii.
India si China sunt piete deosebit de atractive, in ceea ce priveste baza de clienti si veniturile care trebuie castigate.
Companii precum Amazon, eBay, Alibaba si-au extins proiectele in Asia si detin propriile lor operatiuni logistice. Acest lucru le-a conferit un plus de influenta asupra altor intreprinderi mici de comert electronic. Amazon si Flipkart, prefera sa foloseasca propriile solutii de logistica, mai degraba decat sa profite de serviciile furnizorilor logistici externi, pentru a avea un control mai bun asupra livrarilor.
O tehnologie utilizata in e-commerce este utillizarea roboticii pentru a oferi o solutie eficienta pentru toate problemele. Inteligenta artificiala a progresat frumos, iar robotii inteligenti de ultima generatie din depozite si operatiunile de livrare reprezinta o marturie clara a acestui fapt. Acest lucru a asigurat, o automatizare rapida a proceselor si a inaugurat o intreaga revolutie in domeniul comertului cu amanuntul.
Comerciantii cu amanuntul si comertul electronic se afla in permanenta in cautarea solutiilor pentru reducerea costurilor operationale si a costurilor logistice, impreuna cu scaderea timpului de livrare. Punerea in aplicare a robotilor ofera o alternativa placuta, o economie de bani pentru munca umana, deoarece asigura performante superioare cu o precizie excelenta. Acest lucru a incurajat mai multe intreprinderi de afaceri sa-si uneasca fortele cu robotii si sa-si sporeasca eficienta logistica.
De exemplu, GreyOrange, un nume proeminent in peisajul sistemelor avansate de roboti, a incheiat recent un contract cu Nitori Holdings Group. Acordul cu cel mai mare lant de mobilier pentru locuintele din Japonia intentioneaza sa furnizeze solutii robotizate pentru depozitarea si transportul acestora. Nitori Holdings are o filiala logistica numita Home Logistics, unde sistemele robotice vor fi distribuite in 34 de baze de distributie. Robotii Buttler, furnizati de GreyOrange, sunt pregatiti sa ajusteze in timp real deplasarea profilelor de inventar si a modelelor de realizare a comenzilor. Prin implementarea metodica a robotilor Buttler, sistemul va avea ca rezultat o productivitate si o precizie ridicata, economisind astfel timp si costuri. Industria de logistica a comertului electronic va deveni martorul unei cresteri generoase in urmatorii cativa ani.
Etichete: comert online, logistica comert online