Agricultura este cea mai importantă componentă a economiei româneşti. Până anul trecut (2017), agricultura românească ocupa locul 1 ca pondere în PIB-ul ţării, iar acum se situează pe poziţia a doua, fiind întrecută de industria IT din România. Asta în cifre oficiale, însă dacă ar fi să contorizăm şi agricultura care este „la negru” şi care nu intră în aceste statistici, atunci ar ocupa locul 1 detaşat.
Un lucru cu care ar trebui să ne mândrim este că în 2017 am depăşit Franţa şi ne-am clasat pe locul 1 în Uniunea Europeană la producţia agricolă de porumb şi floarea soarelui (detalii aici). Deşi ne aflăm pe locul 1 european, totuşi producţia este una mediocră, de numai 4-5 tone la hectar.
Cum am putea îmbunătăţi agricultura românească?
Recunosc că eu sunt pasionat de agricultură. Deşi m-am născut la oraş, am trăit mai mult la bunici la ţară până la vârsta de 7 ani. Îmi amintesc că le spuneam tuturor că vreau să mă fac tractorist când o să cresc mare :D. Timpul a trecut şi m-am făcut IT-st şi nu regret acest lucru, este pasiunea vieţii mele, însă dacă ar fi într-o zi să renunţ la cariera din IT atunci agricultura ar fi opţiunea mea.

Tot călătorind pe drumurile patriei în ultimii 20 de ani, am observat că încet încet câmpurile ţării au început să fie lucrate cu utilaje agricole de provenienţă Anglia, Italia sau Germania. S-a renunţat treptat la utilajele cu tracţiune animală şi s-a mers către utilaje moderne NOI sau SECOND HAND de la John Deere, New Holland Agriculture, CLAAS sau CASE. O apariţie inedită şi impresionantă o reprezintă tractoarele Lamborghini.
Avem şi fabrici româneşti de tractoare:
- fabrica de tractoare IRUM de la Reghin, judeţul Mureş
- uzina de tractoare de la Braşov (fosta UTB), mutată acum la Băicoi, produce în continuare tractoare (detalii aici)
Toate aceste utilaje agricole profesionale au o productivitate crescută, ceea ce înseamnă o creştere a recoltelor semnificativă şi o suprafaţă acoperită mai mare, cu nişte costuri de exploatare relativ reduse şi într-un interval de timp mai mic. Astfel agricultura româneasă a reuşit să îşi îmbunătăţească performanţele, însă mai este mult loc pentru mai bine.
Transport utilaje agricole, tractoare, combine

Atunci când ne dorim să achiziţionăm un utilaj second hand din ţară sau mai ales străinătate, apare problema transportului utilajului în siguranţă şi la un preţ bun. Deoarece dimensiunile utilajelor agricole sunt agabaritice, au apărut companii specializate de transport utilaje agricole care acoperă întreg teritoriul Uniunii Europene şi care pot oferi cotaţii de preţ avantajoase pentru ridicarea de la vânzător şi livrarea la adresa cumpărătorului. ORIENT Spedition este una dintre aceste companii, unul dintre liderii serviciilor de transporturi agabaritice din România. HEAVY Transports este de asemenea o companie specializată pe transportul internaţional şi intern al utilajelor agricole sau de construcţii de mari dimensiuni.
Piese de schimb pentru utilaje agricole, piese tractor, piese combină
Service-ul şi mentenanţa utilajelor agricole reprezintă de asemenea un aspect de care trebuie ţinut cont. Am văzut ca magazine cu piese de schimb pentru utilaje agricole (tractoare, combine, semănători) au apărut atât stradal cât şi online, astfel încât este foarte uşor să găseşti piesa de care ai nevoie într-un interval scurt de timp şi la un preţ bun. www.AYFpieseagricole.ro este un astfel de magazin online cu piese de schimb pentru tractor, combină, semănătoare, cositoare, balotieră / presă baloţi, piese de motor.
În concluzie, agricultura românească a avut de câştigat în ultimii ani datorită aportului tehnologic al noilor utilaje, dar şi datorită evoluţiei îngrăşămintelor utilizate în prelucrarea solului. Este în continuare loc de mai bine şi sperăm să vedem din ce în ce mai multe recorduri doborâte şi poziţii fruntaşe obţinute în topurile producătorilor de cereale la nivel european şi mondial.
Etichete: agricultura, porumb, romania