Cand te imbraci dimineata pentru a merge la munca, in ce te imbraci? in costum sau intr-un tricou? Exista o varietate enorma de coduri de imbracaminte ale companiei, iar unele organizatii impun angajatilor sa poarte costum si cravata in fiecare zi, in timp ce alte companii opteaza pentru blugi, pantaloni scurti si tricouri.
Cat de important este codul de imbracaminte pentru modul in care lucram? In doua cuvinte, foarte important.
Codul vestimentar afecteaza mult din ceea ce facem la locul de munca si cum o facem. Acesta este doar un mic aspect de la locul de munca, dar reprezinta cultura companiei si modul in care managementul isi vede angajatii. Ceea ce purtam are un impact imens asupra modului in care ne simtim si actionam. Fortarea angajatilor sa vina la costum in fiecare zi creeaza un mediu conservator si confuz, care nu genereaza schimbari. Un cod vestimentar nu contribuie la colaborare, creativitate sau incredere. Daca o companie isi controleaza atat de strict angajatii in privinta aceasta referitoare la imbracaminte, cum se vor simti acestia incercand o idee noua, facand o sugestie sau incercand sa fie creativi si ganditori ?
Pe de alta parte, o vestimentatie mai obisnuita ii ajuta pe oameni sa se simta mai confortabil, sa comunice mai usor si sa colaboreze. La urma urmei, atunci cand au posibilitatea de a alege, majoritatea oamenilor poarta mai degraba haine casual in care sa se simta confortabil. Multe companii de tehnologie se bazeaza pe un stil vestimentar obisnuit, lejer, deoarece are un impact enorm asupra culturii corporative, moralei angajatilor si retinerii. La unele dintre cele mai de succes companii precum Apple, Facebook si Google, angajatii de toate nivelurile poarta blugi, tricouri si sandale. Linia lor de gandire este ca, daca angajatii se simt confortabil in ceea ce poarta, pot sa munceasca productiv, se simt mai entuziasmati si sunt mai motivati sa vina la munca.
Viitorul muncii vizeaza incurajarea oamenilor sa munceasca oricum vor ei, iar pentru majoritatea dintre ei acest lucru nu implica purtarea unui costum.
JP Morgan Chase, o importanta banca din America, a anuntat o schimbare a codului vestimentar la nivel de companie, de la stilul office la cel casual, adica acum, angajatii sunt liberi sa poarte camasa fara cravata, blugi draguti si pantaloni lejeri. Acest lucru s-a remarcat deoarece banca de investitii a fost considerata multa vreme o industrie caracterizata de costume. Cu JP Morgan Chase care deschide drumul, poate ca si alte companii vor urma exemplul si vor indeparta standardele stricte de imbracaminte, mai ales dupa ce s-a constatat in cazul celor de mai sus, cresterea satisfactiei angajatilor si a moralului lor cu o simpla schimbare.
Desigur, exista situatii in care angajatii trebuie sa fie imbracati mai profesionist- pentru o intalnire importanta sau pentru a interactiona cu clientii, de exemplu. Cu toate acestea, in cazul in care un angajat nu se intalneste cu clientii sau cu directorii, nu e necesar sa se imbrace la 4 ace. Atata timp cat acestia sunt imbracati decent, acest lucru ar trebui sa fie suficient pentru majoritatea managerilor.
Codul de imbracaminte este o politica care are un impact imens asupra companiei. Schimbarea acestuia ofera angajatilor mai multa libertate, iar acesta este cel mai usor lucru pe care o organizatie il poate face pentru a-si arata pretuirea fata de angajati si ca isi doreste ca ei sa se simta confortabil. Pe masura ce codul vestimentar se va schimba, probabil ca vei vedea ca si la tine la birou, atmosfera va incepe sa se lumineze.
Care este codul vestimentar de la locul tau de munca?
Etichete: cod vestimantar la birou, coduri de imbracaminte, coduri vestimentare